Teknorot

TEKNOROT’TAKİ  DEĞİŞİM RÜZGARI TURCom ile DEVAM EDİYOR…

Yaklaşık bir yıl önce Düzce’deki yeni fabrikasına taşınma aşamasında, tüm kablolama altyapısını tamamladıktan sonra, standartlara uygun örnek bir sistem odası ve hem kablolu hem de gerekli olan yerlerde kablosuz ağlar devreye alınmış, santral altyapısı kurulmuş, kartlı geçiş, alarm sistemi, kamera sistemi gibi güvenlik hizmetleri başlatılmış ve kurulan sistem altyapısı yedekleme yazılımları ve mail arşivleme sistemleri ile desteklenerek, son olarak da 5651 sayılı kanun gereği log tutulabilmesi ve şifrelenerek saklanabilmesi için gerekli TURCom ürünü olan TRCroot kurulmuş ve Teknorot Düzce yeni fabrikası tam donanımlı olarak devreye alınmıştı.

TURCom Teknoloji Satış ve Pazarlama Grup Müdürü Gökhan ELMAS; “Başarılı bir Düzce fabrika taşınma projesinden sonra, İstanbul Genel Müdürlük ofisini de taşıma kararı alan Teknorot, yeni binasında gerekli olabilecek tüm teknoloji yatırımlarını, on yılı aşkın süredir çalıştığı TURCom ile gerçekleştirdi. Müşteri memnuniyetini ön planda tutmaya çalışan bir firma olarak, uzun süredir birlikte çalıştığımız Teknorot’un yine bizi tercih ediyor olması ve memnun müşteri listemizin başlarında yer alması bizleri mutlu etmiştir. Ayrıca tüm projelerimizde Mennan Bey’in bilgi ve tavsiyelerinden çok yararlandık. Böylece sorunsuz projeler imza attık” şeklinde bilgi verdi.

Teknorot Bilgi İşlem Direktörü Mennan ÖZTÜRK, Şişli Genel Müdürlük binasına taşınma aşamasında neden TURCom’u tercih ettiğini, hangi çözümlere karar kıldığını şu şekilde açıkladı;

“TURCom ile uzun yıllardır çalışıyoruz zaten ve şimdiye kadar sundukları çözümler ile ilgili herhangi bir problem yaşamadık ve hep doğru ürünler ile ilerledik. Özellikle beraber tamamladığımız en büyük proje olan fabrika taşınma projemizdeki özverili ve başarılı bir operasyon sonrası ilişkimizi daha da güçlendirmiş olduk. Bu referansla, Genel Müdürlük binası taşınma aşamasında da yine TURCom’u tercih ettik.

Öncelikle kablolama altyapımızı oluşturduktan sonra, standartlara uygun şekilde planladığımız sistem odamızı tasarladık ve olması gereken tüm donanımları konumlandırdık. Bu çerçevede, yükseltilmiş döşeme, kabinetler ve UPS altyapısı kurulduktan sonra sistem odasının soğutulabilmesi için standart klima değil, Fabrika’da olduğu gibi profesyonel iklimlendirme sistemini tercih ettik. Network altyapımızda, sürekli büyüdüğünü ve ihtiyacımızın her geçen gün değiştiğini düşünerek yine Cisco ürünlerini tercih TURCom’un da önerisi ile Aruba tercih ettik. Gerek personel giriş-çıkış kontrolü ve gerekse izin verilen yerlere erişim sağlanabilmesi için kartlı geçiş sistemi devreye alındı, ayrıca güvenlik amaçlı olarak gerekli görülen yerlere kamera sistemi kuruldu.

Network’ümüzün sürekli büyümesi üzerine özellikle sadece ERP yazılımımızı kullanan ve internet erişimi sağlayan kullanıcılarımıza PC/notebook yatırımı yapmaktansa thinclient kullanımını yaygınlaştırarak hem yatırım maliyetini hem de bilgi işlem operasyon maliyetini azaltmış olduk.

5651 sayılı kanun gereği log tutulması ve şifrelenerek saklanması zorunluluğu dolayısıyla daha önce Merkez lokasyonumuzda aktif hale getirdiğimiz, TURCom ürünü olan TRCroot ürününü (network analiz ve raporlama modülleri ile birlikte) grup firmalarımızdan olan Atak Taşıt network’ünde de aktif hale getirdik.

Yeni Genel Müdürlüğümüzün de oluşması ile online iletişimin daha aktif kullanılması zorunluluğu nedeniyle, fabrika ve Genel Müdürlük lokasyonlarına TURCom üzerinden MetroEthernet yatırımı yapılarak yüksek bandgenişliği sayesinde bağlantı sağlamış olduk. Internet hizmetini de aynı şekilde devreye aldıktan sonra TURCom önerisi ve desteği ile iletişim kesintisizliği sağlayabilmek için BGP yapısını devreye alarak tek çatı altında anahtar teslimi bir proje gerçekleştirmiş olduk.
Geriye dönüp baktığımızda ise bu süreci sıkıntı yaşamadan ve istediğimiz takvimde bize sağladığından dolayı TURCom ile çalışma kararı vermemizin ne kadar doğru bir işlem olduğunu görmüş oluyoruz.