İstanbul Üniversitesi

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ BÜNYESİNDEKİ HASTANELER İÇİN TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK HASTA RANDEVU SİSTEMİNİ TURCom İLE UYGULAMAYA BAŞLADI

Eğitim ve araştırma hastanesi kimliği dışında, Sosyal Güvenlik kapsamında olan ve olmayan  tüm  hastalara da hizmet vermeye başlayan İstanbul Üniversitesi, İstanbul Tıp Fakültesi, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, sektöründe en büyük ve en kapsamlı “Hasta Randevu Sistemi” modülüne sahip olan TRCivr ile randevu verme kapasitesini artırdı.

İstanbul Üniversitesi bünyesinde bulunan, Türkiye’nin en büyük ve en donanımlı tedavi merkezlerinden İstanbul Tıp Fakültesi, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi ve Diş Hekimliği  Fakülteleri, TURCom`un IP tabanlı ses çözümlerinden, sesli yanıt sistemi TRCivr ile “hasta randevu sistemini” hayata geçirdi. Çok yüksek rakamlara ulaşan hasta trafiğini düzenlemek, kayıt alıp, tedavi için sıra beklemek ve sonrasında da tekrar tekrar hastaneye gelmenin düzene girebilmesi için özel bir randevu sistemine ihtiyaç duyan İstanbul Üniversitesi, TRCivr çözümünün Hasta Randevu Sistemi’ni kullanmaya başladı.

Oldukça yoğun hasta trafiğinden dolayı yaşanan sıkıntıların çözümü için yola çıktıklarını belirten Çocuk Kliniği Öğretim Üyelerinden Prof. Dr. Emin ÜNÜVAR “İlk kez 17 Eylül 2007’de TRCivr sistemiyle hasta randevusu verdiklerini ve sistemin gerek hasta ve gerekse Hastane çalışanları için büyük kolaylık getirdiğini, hasta memnuniyetini arttırdığını belirtti. İstanbul Tıp Fakültesi Başhekim Yardımcısı Prof. Dr. Şükrü ÖZTÜRK de, Hastane bünyesinde 46’tan fazla poliklinikte hangi saatler arasında, ne kadar hasta kabul edildiği, bu hastalara kaç oda ve kaç kişi tarafından hizmet verildiği gibi önemli parametrelerle birlikte, randevu sistemine en hızlı ve her yerden ulaşılabilir şekilde en az maliyetle, telefon, web ve SMS ile ulaşabilmek gibi sorunların dikkate alınarak özel bir randevu sistemine ihtiyaç duyduklarını açıkladı.

TRCivr Hasta Randevu Sistemi’nin Hastanenin Önceliklerine Göre Özellikleri

TRCivr Hasta Randevu Sistemi için öncelikle tüm randevuların bulunduğu merkezi bir veritabanı oluşturulduğunu söyleyen Prof. Dr. ÖZTÜRK “Bu merkezi veritabanının, telefon, web ve SMS sistemine aynı anda hizmet vermesi düşünüldü. Ayrıca her polikliniğin randevularını organize etmesi, muayene sayısını artırıp azaltması, gelenleri takip etmesi ve kontrol randevusu vermesi amacıyla bir kullanıcı arabirimi tasarlandı. Bu arabirim tasarlanırken yetkilendirmeye azami önem gösterilip, her polikliniğin kendi operasyonuna ulaşması, poliklinik içinde farklı kişilere farklı erişim seviyeleri tanımlanmasına olanak verildi” dedi.

Var olan altyapıda aynı anda telefon üzerinde 90 kişiye (3 PRI) randevu verebiliyor. Bu web ve SMS de göz önüne alındığında bir günde 10 binin üzerinde randevu verilebildiğini gösteriyor.

Günde 5 binin üzerinde ilk randevu verilmekte, bu sayı kontrol randevularının da eklenmesiyle 7 binlere ulaşıyor. Hasta Randevu Sistemi modülüyle TRCivr Türkiye’de çalışan en kapsamlı ve büyük kapasitedeki hasta randevu sistemi özelliğini taşıyor. Sistem 2003 server mimarisinde olup, MSSQL veritabanı kullanılıyor.

Sesli Yanıt Sistemi TRCivr Nedir?
TURNET’in her sektördeki kurumlara kolaylık sağlamak amacıyla geliştirdiği katma değerli ürünlerinden TRCivr, 7x24, arayan kişileri hatasız karşılayıp, istenilen bilgi ve kişilere ulaştıran, etkileşimli sesli yanıt sistemidir.

TRCivr’ı çağrı merkezleri, bankalar, hastaneler, sigorta şirketleri, kamu, telekom, tüketici danışma hatları, hizmet sektöründe bulunan tüm firmalar, pazarlama şirketleri, eğitim kurumları ve kurumsal şirketler tercih ederek, çalışmalarında hız ve kolaylık sağlayabilirler.