CarrefourSA ile Perakendecilik Dijitalleşiyor, alışverişler daha kolay ve pratik hale geliyor…

CarrefourSA ile Perakendecilik Dijitalleşiyor, alışverişler daha kolay ve pratik hale geliyor…

Sürdürülebilir gelişim vizyonuyla sinerjisi yüksek, dinamik ve etkin bir yapıyla perakende sektöründe faaliyetlerini sürdüren CarrefourSA yenilikleri takip ederek bu yenilikleri tüketicilere yansıtacak yatırımlara imza atıyor. Her zaman “önce müşteri” diyen CarrefourSA, yatırımlarını tüketici ihtiyaçlarını gözeterek daha etkin ve daha verimli bir şekilde hizmet sunmak için yeniliklerle dolu market yatırımlarını şekillendiriyor.
Konuyla ilgili daha fazla detay almak için CarrefourSA Teknoloji ve Altyapı Projeler Müdürü AYHAN KARAYEL ile keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.


Bize öncelikle biraz kendinizden bahseder misiniz?

Yaklaşık 19 yıldır perakende sektöründe çalışıyorum. Aslında yazılım kökenliyim ancak çalışma hayatım boyunca genelde mağazacılık ve perakende altyapısı, dijitalleşme, sistem transformasyonları gibi projelerle ilgilendim. Son dokuz yıldır CarrefourSA’dayım. Özellikle proje geliştirmesi için ayrılmış bir proje ekibi ile teknoloji ve altyapı projelerinden sorumlu müdür olarak çalışıyorum. Son iki yıldır bu birimdeki tek fokusumuz perakende de dijitalleşme ve dijital mağazacılık oldu.

Dijital mağazacılık denilince Carrefoursa bu resmin neresinde yer alıyor? Neler yapıyor ve yapmayı planlıyor?

CarrefourSA teknolojik olarak lider bir pozisyona geçmeye bundan 3 yıl önce karar verdi. Bu karardaki en önemli etken şirketin ortaklık yapısının değişmesiydi. Carrefour Fransa’dan Sabancı Holding’in hisselerini arttırıp yönetimi devralmasıyla Carrefour’un IT altyapısı ve ve IT Yönetimi tamamen Fransa’dan ayrıldı. Biz bu ayrılma sırasında bir transformasyon geçirdik. Transformasyondan sonra Carrefour Türkiye, Carrefour Fransa merkezli olan ve bütün ülkeleri yöneten merkezi IT yapısından lokal bir IT yapısına döndü. Bu dönüşümden sonra biz bütün sistemleri ve altyapıyı daha dinamik daha esnek ve daha yönetilebilir bir hale getirmek için bir sürü proje yaptık ve bunların hepsinin adına transformasyon dedik. Güvenlik, ERP, kasa altyapısı, kasa yazılımları, diğer entegre yazılımlar, benzeri bir sürü uygulamayı biz Türkiye de yeniden kurguladık. Bununla beraber de IT tamamen Fransa’dan ayrıldı. Eskiden projeyi Fransa planlıyordu, tasarlıyordu, biz sadece uyguluyorduk. Ama şimdi artık biz oturup proje yapabilir hale geldik. Bu esneklikle beraber biz mağazada müşterilere daha eğlenceli, daha keyifli, daha zaman kazandıran bir alışveriş ortamı sunmak için teknolojiyi nasıl kullanırız diye düşündük.

Hipermarket Modeli nasıl ortaya çıktı?

Daha çok satış ekipleri ile biraraya gelip, tüketicilerimizin ihtiyaçlarını anlayıp, firmaların çözümlerini dinleyip onlardan satışın istediği gibi projeleri nasıl yapabiliriz, bunun üzerine çalıştık. Satışın da desteği ile böyle bir dijital mağazacılık yoluna girdik.

Bu yılın ortalarında İstanbul Forum CarrefourSA Hiper ve İstinye CarrefourSA Hiper ile beraber yeni bir hiper market modeli çıkarttık. Tüketicilerimizin aileleriyle birlikte gün boyu tüm ihtiyaçlarını giderebileceği bir yaşam alanı olarak hizmet verecek olan bu hipermarket modelinde teknolojik ne yenilikler olacağını belirledik ve bunlar ile belirli paketler oluşturduk. Yeni açtığımız mağazalar için hangi tür teknolojilerin kullanılabileceği ile ilgili bir katalogumuz bulunuyor. Hipermarketlerimizde tüketicilerimize hem günlük yaşamın ihtiyaçlarını hem de her geçen gün gelişen teknolojik ürünleri sunar olduk. Aynı vizyonla tüketicilerimizin ulaşabileceği yeni marketler açarken mevcut marketlerimizi de yenilemeye devam ediyoruz.

TURCom ile tanışmanız nasıl gerçekleşti ve TURCom tüm bu dijitalleşme sürecinin nerelerinde var oldu?

TURCom ile hem altyapı hem de bu dijital projeler konusunda çalışır duruma geldik. Halihazırda üzerinde çalıştığımız projelerin hepsinde TURCom bir yerde var. Üzerinde en çok çalıştığımız projelerden birisi ise mağazalarda kullandığımız kioskların ve fiyatgörlerin hem yazılımın hem de donanımının tedariği var.

Bu kiosk ve fiyatgörlerin içindeki yazılımlar, bizimle entegre olması gereken yazılımlar. Şu anda bunları TURCom ile yapıyoruz.

TURCom ile geliştirdiğiniz diğer projeleriniz hakkında da bilgi alabilir miyiz?

Merkezi müşteri hizmetleri diye bir projemiz var, burada görüntülü arama kioskunun donanımını TURCOM ile yaptık. Görüntülü aramayı 10 Hipermarkette planladık. Şu anda 8 mağazaya ulaşmış durumdayız, yaygınlaştırıyoruz. Mağazanın ölçeğine göre belirliyoruz.

Ayrıca IOT kapsamında bir mağazada pilota geçmek üzere olan üzerinde çalıştığımız Müşteri Yardım Çağırma Butonu var. Mağazalarda reyonlarda bulunan butonlardan müşterilerin o reyonlara yardım çağırması için geliştirilmiş bir sistem.

IOT konusu bizim 2018 için en büyük önceliklerimizden biri. Mağazada gerçekleştirmek istediğimiz bir senaryo var kafamızda. Bu altyapıyı sağlamak için çalışıyoruz TURCom ile.

Teknoloji gelişmelerini takip ettiğiniz mecralar nelerdir? (Forumlar, Dijital Medya, Dergiler vb.)

İnterneti çok derin kullanıyoruz. Arama motorlarını, Linkedin’i çok kullanıyoruz. Özellikle Linkedin de firmaların daha önce yaptıkları çözümler ile ilgili yazılar, bloglar veya gelecek teknolojiler ile ilgili yaptıkları paylaşımları takip ederek kaynak olarak kullanıyoruz. İkinci kaynağımız da TURCom gibi firmalar. Örneğin TURCom’un önerdiği teknolojileri değerlendiriyor, kendimize uyarlayarak ihtiyaçlarımızı giderebilir miyiz, çözebilir miyiz, daha verimli çalışma ortamı sağlamak için bunu kullanabilir miyiz diye ekiple birlikte değerlendiriyoruz. Toplantılarda firmalardan dinlediğimiz bu çözümleri içerdeki iç müşterilerle, iş birimleriyle konuşup bu çözümlerin ihtiyaçlarımıza nasıl uyarlanabileceğini konuşup projeye dönüşüp dönüşmeyeceğine karar veriyoruz.

Bu keyifli sohbet için Ayhan Karayel’e çok teşekkür ederiz.