İŞ SÜREKLİLİĞİ VE VERİ MERKEZİ ÇÖZÜMLERİ

TURCom Teknoloji bilişim sektöründe uzun yıllara dayanan iş ağları, sistem ve tecrübelerinin kaynağı olan telekomünikasyon ve erişim yapılarına yönelik çalışmalarını alanında uzman ve C tipi lisans sahibi Telnet Telekom firması ile yerine getirmektedir. İnternet/Network servis sağlayıcı olarak geniş bir müşteri portföyüne başarı ile eksiksiz hizmet veren Telnet Telekom, şirketlerin ihtiyaçlarına uygun, müşteri ihtiyaçlarına odaklanmış ve yeni teknolojilerle bezenmiş bir yapıda tüm telekomünikasyon hizmetlerini sunmaktadır.

Kurumsal Ses ve Sabit Telefon Hizmetleri (STH)


TURCom, Telekomünikasyon hizmetlerinin serbestleşmesi ile beraber, ulusal çaptaki güçlü omurgası üzerinden müşterilerine "on-net" ses hizmetleri sunmaktadır. Özellikle TURCom'un veri servislerinden faydalanan kurumların telefon görüşmelerini yüksek kalitede uygun maliyetler ile yapmalarını sağlayan bu servis Telnet Telekom'un güçlü iletişim omurgasını kullanmaktadır.
Telnet Telekom "on-net" ses hizmeti ile kurumlar bölge/ofisleri arasındaki telefon haberleşmelerini arzu ettikleri, mesela kısa kodlama gibi, bir arama planı dahilinde gerçekleştirirler. Böylece bölgeleri arasında uygun maliyetlerle görüşme yaparken, Telnet Telekom'un seçkin ve geniş müşteri portföy içinde bulunan pek çok kurum ile de daha avantajlı tarifeler ile görüşürler.

444(Çağrı Merkezi) Altyapıları Kurulum ve Sistem Optimizasyon Hizmetleri


Çağrı Merkezi (Call Center) alt yapılarını etkin ve avantajlı koşullarda oluşturmak isteyen kuruluşlar için sunulan servisler bütünü olan TURCom 444 Hizmetleri; pek çok firma ve profesyonel çağrı merkezi işletmecileri tarafından tercih edilmektedir. Özellikle şehirlerarası olarak kullanılmakta olan 444 ses projelerinde önemli tarife avantajları sağlanabilmektedir.

Günümüz iş dünyasında başarılı pazarlama/satış faaliyetlerinin dayanak noktası olan CRM ve Veri Madenciliği uygulamalarının amaçlarına uygun işletilebilmesine ortam sağlayan çağrı merkezleri kurumlar için çok önemli hale gelmiştir. Pek çok kurum bünyesinde çağrı merkezi oluştururken bir kısmı da bu konuda profesyonel işletmecilerden servis almaktadır.
İster profesyonel işletmeci olsun, isterse bir kuruma ait Çağrı Merkezi her tür "Call Center" ın kurulması, re-organizasyonu ve işletilmesi için TURCom olarak sunulan bütünleşik telekomünikasyon ve sistem çözümleri bu alanda pek çok avantaj sağlamaktadır. Çağrı merkezlerinin geliştirilmesi ve optimizasyonuna yönelik servisler; TURCom Teknoloji'nin lisanslı Telekom operatörü firması Telnet Telekom'un ülke çapına yaygın, güçlü iletişim omurgası imkânlarını da kullanmaktadır. Ayrıca yönetimi son derece kolay, donanımsal ve yazılımsal olarak istenilen şekilde yönetilebilen, sınırsız kanal yapısıyla da maliyet avantajı sağlayan TRCcallcenter'da alanında iddialı bir çağrı merkezi sistemi olarak TURCom çözümleri arasında yerini almaktadır.
TURCom 444 Servisleri İçinde Yer Alan Servisler…
. Danışmanlık, tasarım, planlama,
. İhtiyaç ve verimlilik analizleri,
. Sistem entegrasyonu,
. Platform ve mimari kurulumlar,
. Çağrı giderleri minimizasyonu,
. İş sürekliliği servisleri,
. Sistem geliştirme,

Söz konusu servisler; TURCom ve Telnet'in telekomünikasyon sistem ve teknolojileri alanındaki birikim ve deneyimini müşterilerine sunduğu hizmetleri kapsar. Çağrı merkezlerinin yenilenen veya kurulan altyapılarının nasıl olması gerektiği, alternatifler, ihtiyaçlara uygunluk ve maliyet avantajının sağlanması gibi konulardaki servisleri içerir. Tüm bu konularda TURCom'un uzun yıllara dayanan organizasyon ve kurulum tecrübesinin yanında ülke telekom altyapısı konusundaki hakimiyeti ile sunduğu danışmanlık ve kurulum hizmetleri firmalara bu konuda büyük kolaylıklar sağlamaktadır.
Müşteri ilişkileri yönetiminin arayüzü olarak veya satış, destek hizmetlerinin verildiği önemli bir mecra olan çağrı merkezleri TURCom tarafından sunulan ve firmaların ihtiyaçlarına uygun avantajlı tarifeler ve üstün danışmalık ve kurulum hizmetler ile çok daha güçlü ve etkin bir servis haline gelir.

İnternet Erişim Hizmetleri


Kurumlar ile TURCom'un kardeş Telekom ve ISS (Internet Servis Sağlayıcı) firması Telnet Telekom'un kurumsal erişim noktaları arasında sürekli ve kesintisiz iletişim sağlayan bir ortamdan sunulan İnternet erişim servisi ile firmaların dış dünya ile bağlantısı sağlanmaktadır. ISS ile kullanıcı arasında doğrudan bağlantı sağlanan bu erişim yapısı verimli, hızlı ve güvenlidir.

Firmalar kurumsal internet bağlantısı ile 365 gün 24 saat kesintisiz bir şekilde internete bağlanabilir, internet üzerindeki kritik uygulamalarına erişebilir, tüm çalışanları ile mesajlaşabilir, dosya paylaşabilir, web sayfalarını yayınlayabilir ve internet üzerinden ürün veya hizmet satışlarını gerçekleştirebilirler. Ayrıca IP tabanlı en yeni teknolojilerle uzaktaki iş birimleri yakınlaşır, ortak kullanılması gereken dosyalar/uygulamalar farklı ofislerde çalışan elemanlar tarafından kullanılabilirler. Tüm bu hizmetler Telnet Telekom güvencesinde, 7/24 saat teknik destek garantisi altındadır.

Data Center Hizmetleri

Günümüzde İnternet ve mobil iletişimin yaygınlığı veri hacmini katlayarak büyütüyor. Kurumsal web siteleri, mobil ekipler, çağrı merkezleri vb alternatif iletişim kanallarının kurumlarda kesintisiz ve yoğun bir veri akımı oluşturması, veri merkezi çözümlerine ve verileri verimli depolamaya duyulan ihtiyacı arttırıyor. Bilginin yönetimi, saklanması, sunulması ve güvenliği, tüm kurumlar için iş süreklilikleri göz önünde bulundurulduğunda çok önemli bir role sahip olduğu görülüyor.

TURCom Teknoloji, Data Center (Veri Merkezi İşletmeciliği) tarafında da oluşturduğu güçlü altyapı ile müşterilerinin erişim ve telekomünikasyon ihtiyaçlarına hızlı ve performaslı şekilde farklı alternatifler sunmaktadır. İstanbul merkez olmak üzere Ankara, Bursa, Antalya'da global standartlar gözetilerek işletmeye alınmış toplam 4 veri merkezi ile TURcom, yurt çapında 7/24 kesintisiz olarak servis vermektedir. MPLS ve fiber optik destekli altyapısı sayesinde TTNet omurgası ve yurtdışının önemli iletişim omurgalarına bağlı olan veri merkezleri yüksek kapasiteli sunucularıyla da kurumlara yüksek kalitede hizmet sunmaktadır.

Kurumsal sistemlerinin güvenliği, erişimi ve donanım yedekliliği konusunda tam ve uzman hizmet almak isteyen kurumlar TURCom Teknoloji telekomünikasyon firması Telnet Telekom'un yüksek hızlı internet bağlantılarına sahip "Data Center" larından servis sağlamaktadır. Ayrıca tüm veri merkezlerindeki sistemler yedekli kesintisiz güç kaynağı ile beslenmekte ve enerji kesintisi durumunda ek jeneratör ile iş sürekliliği sağlanmaktadır. Sistem odası, yedekli klima sistemi ile soğutulmakta ve ortam sıcaklığı sabit tutulmaktadır.

Telnet Telekom veri merkezlerinden İstanbul Ankara, Bursa ve Antalya'da servis alan firmalar internet üzerinden erişime açtıkları uygulamalarına erişerek iş süreçlerinin sağlıklı yürüyebilmesi için güvenli, kesintisiz bir ortama kavuşurken Telnet'in profesyonel servis olanaklarından da faydalanmaktadırlar.

İş Sürekliliği Hizmetleri


İster büyük bir felaket ister küçük bir kaza olsun, bir aksaklık yaşanması durumunda faaliyetlerin devam ettirilebilmesi her tür kuruluş için temel bir gerekliliktir. Bu gibi aksaklık risklerini ortadan kaldırmaya yardımcı olmak üzere İş Sürekliliği Yönetimi standart ve sistemleri geliştirilmiştir. İş sürekliliğinin kurumsal bilişim ve teknoloji alanında sağlanması için TURCom Teknoloji'de müşterilerine çeşitli servisler sunmaktadır. Bu hizmetler İş Sürekliliği Danışmanlığı ile başlayarak kurumsal ihtiyaçların gerektirdiği uygulamaların gerçekleştirilmesine kadar devam eder.

İş Sürekliliği Danışmanlığı
Herhangi bir olağanüstü durum ile karşılaşan kurumların kritik iş süreçlerinin sürekliliğini sağlamak, kayıplarını en aza indirmek için gerekli planlamaların yapılmasıdır. Bu şekilde iş süreçlerinde akışın beklenmedik durumlarda kesintisiz sürdürülebilmesi için gerekli tüm kaynak ve ortamlar (insan, bina, ekipman, teknoloji kaynakları, iş ortakları, tedarikçiler) tanımlanır ve önlemler belirlenir.
Olağanüstü Durum Yedekleme Servisi
TURCom müşterilerinin iletişim ağı bağlantılarını yedekler, verilere kayıpsız erişilmesini ve uygulama yazılımlarının kaldığı yerden çalışmasını sağlayan Olağanüstü Durum Hizmetleri sunar. Bu hizmet ile amaçlanan, teknolojik altyapının yeniden ayağa kaldırılmasıdır.
Felaket Önleme Merkezi (FÖM/ DRC Disaster Recovery Center)
Veri toplayabilmek ve işleyebilmek kadar bu verilerin korunması ve iş devamlılığı açısından sürekli kullanılabilir halde olması da son derece önemlidir. Herhangi bir sebeple ortaya çıkacak felaket anlarında özellikle global çalışan sektör ve firmaların sistemlerinin merkezinde meydana gelebilecek bir hasarın tüm sistemi ve iş akışını etkilemeden yedek merkez üzerinden çalışması FÖM'lerle sağlanır. TURCom bu tip FÖM merkezlerini eksiksiz şekilde kurar, acil durumlar için müşterileriyle beraber acil durum prosedürlerini standartlara ve müşteri iş akışına uygun olarak hazırlar.
Ayrıca sıfırdan kendine özel bir FÖM kurmak isteyen müşteriler için de Telnet Telekom'un veri merkezlerindeki imkânlardan faydalanabilir. Kurumlar yedek sistemlerini ve yedek iletişim hatlarını Telnet'in yurt sathındaki veri merkezlerinden seçtiklerine konumlandırabilecekleri gibi aynı zamanda Telnet'in sistem, alan kiralama gibi veri merkezi hizmetlerini kullanarak da kendileri için bir FÖM oluşturabilirler. Böylece yeni ve işletmesi kendilerine ait bir FÖM yerine işletme maliyetlerini düşürdükleri, 7/24 profesyonel servis alabilecekleri FÖM merkezine sahip olurlar.
Olağanüstü Durumlar için Sistem Kiralama
Kurumlar taleplerine uygun konfigürasyondaki Telnet Telekom sunucularından kiralama yapabilirler. Kiralanan donanım veya sistem Telnet Telekom tarafından muhafaza edilerek müşteriyle beraber olağanüstü olarak tanımlanmış durumlarda, müşteri lokasyonuna iletilir. Bu hizmette kiralanan donanım müşteriye ait değildir.

Hosting ve Barındırma Hizmetleri


Internet kullanımının yaygınlaşmasıyla sanal pazarlama ve ticaret imkânları kurumlara yeni fırsatlar sunmaktadır. Kuruluşların kendilerini internet üzerinden etkin olarak tanıtabilmelerini veya sanal ticaret yapabilmelerini sağlayacak altyapı ve uygulamaları kuran Telnet Telekom; aynı zamanda işletmecilik servisleri de veriyor. Güncel teknolojiyi kullandığı bu hizmetlerini müşterilerin en yakınındaki noktaya götüren Telnet Telekom hosting hizmeti alan müşterilerinin sistem ve bilgilerini, küresel standartlarda ve nitelikli donanıma sahip sistem odalarında barındırıyor. Bu bilgilerin güvenliği, kaliteli işletmecilik anlayışıyla harmanlanıyor ve yedekleme üniteleriyle de kesintisiz iletişim avantajları yakalanıyor. Buna göre Telnet hosting servisleri içinde aşağıdaki servisler bulunmaktadır.

Uygulama Sunucuları İşletimi (Application Hosting)
Kurumların iş süreçlerinin başarılı bir şekilde işletilebilmesi için günümüzde çok çeşitli uygulamalardan faydalanılmaktadır. CRM, SAP, ERP en çok tanınmış olanlarıdır. İşte kurumlar için hayati önemde olan bu uygulamaları çalıştıran sunucular Telnet Telekom sistem odalarında barındırılabilirler. Bu servis içinde donanımların ve uygulamaların güvenlikleri sağlanmakta, işletimleri, rutin bakımları da yapılmaktadır. Böylece iş akışı sunucuların ve uygulamaların kesintisiz olarak çalışmasına bağlı olana kurumlar için profesyonel servisler sağlanmaktadır.

Sunucu Barındırma ( Co-location Hosting)
Telnet Telekom, müşteri tarafındaki maliyetleri minimize eden ve iş sürekliliğini sağlayan Co-location hizmeti ile Türkiye'deki ve Dünya'daki çok büyük firmaların sunucularına ev sahipliği yapmaktadır. Müşteriler hertürlü sunucu ve aktif sistemlerini Telnet Telekom'da kendilerine ayrılmış kabinetlerde barındırarak, ciddi bir maliyetden kurtulmuş oldukları gibi sunucu ve sistemlerinin iş sürekliliğini de garanti altına almış olurlar.
Telnet Telekom müşterilerinin isteğine uygun olarak, yurt sathındaki 4 önemli şehirde bulunan global standartlarda veri merkezlerinde sunucu barındırma servisi verebilmektedir. Sunucular için fiziksel olarak yer sağlamanın yanında bu sunuculara güvenli ve kesintisiz erişim Telnet tarafından garanti edilmektedir. Sunucuların işletim, bakım ve üzerindeki uygulamaların sorumluluğu ise "Telnet Uygulama Sunucusu İşletimi" servisinden farklı olarak her kuruluşun kendisine aittir. Ancak kurumlarda bu konuda yetkili kişilere Telnet Veri Merkezlerinde yapacakları çalışmalar için gerekli çalışma ortamı ve konfor sağlanmaktadır.
Diğer Barındırma Servisleri ( Web,DNS,e-posta)
Günümüzde iş yapma biçimlerimizi kökten değiştiren İnternet ve e-posta olmasa tüm ticaret hayatının sekteye uğrayacağını söylemek çok abartılı olmayacaktır. Zira bugün iş bağlantıları, pazar araştırmaları, tanıtım ve promosyon faaliyetleri için sık sık İnternete başvuruyoruz. Gün içinde e-posta servislerini kullanmadan çalışmak ise neredeyse imkânsız. Telnet Telekom şirketlerin web, DNS işletimi ve e-posta servislerini veri merkezlerinde bu işe adanmış sunucuları üzerinde gerçekleştirirken, web siteleri, DNS ve e-postaları barındırabilir. Telnet Telekom'dan bu konularda 7/24 kesintisiz bir şekilde servis alabilirsiniz. Bu servisler kurumların ihtiyaç ve trafik yüklerine göre çok çeşitli hizmet seçenekleriyle sunulmaktadır.
Telnet'in sunucuları üzerinde web sayfaları ve maillerini barındıran kurumlar, Telnet Telekom ek maliyetlerinden (sunucu kiralama, bakım maliyetleri, yönetim maliyetleri, elektrik ve kiralık hat ücreti..vb) kurtulurlar. Çünkü bu hizmetlerde tüm teknik ve idari sorumluluk Telnet Telekom'dadır. Böylece müşterilerimizin bu konulara ayrıca zaman harcamalarına ve kaynak ayırmalarına gerek kalmaz.
Maliyet ve Yer Paylaşımlı Web Sitesi ve Veri Tabanı Barındırma (Shared Web and SQL Hosting)
Kurumların web sitesi ve veritabanını, sunucularımız üzerinden yayınlıyoruz. Tüm sunucu bedelini karşılamaya gerek kalmadan, sunucu üzerinde ihtiyaç duyulan kaynakların kullanımını sağlıyoruz.
Uygulama Servis Sağlayıcılığı (ASP)
Kurumların işlerini görmek için kullandıkları genel veya iş alanlarına özel pek çok yazılımlar mevcuttur. İşte firmalar için hayati önem taşıyan ancak lisans bedelleri konusunda yatırım yapmak istemedikleri durumlarda bu yazılım programlarını; donanım, bakım, yedekleme ve güncelleme gibi hizmetleriyle birlikte Telnet Telekom'dan sağlayabilirler. Bu servis özelikle hızla gelişme yolunda olan ve maliyetlerini kontrol altında tutmak isteyen KOBİ'ler için son derece uygundur.
Güvenlik Duvarı (Firewall/FW) Hizmeti
Telnet Telekom olarak Veri Merkezimizden hizmet alan müşterilerimize ait sunucu ve sistemlerin dışardan gelen kötü amaçlı saldırılara karşı güvenliğini sağlamaktayız. Bu amaçla isteyen müşterilerimize kendi kaynaklarımızı kullanarak bu güvenlik (Firewall-FW) hizmetini verebilmekteyiz. Müşteriler FW hizmetini direk Telnet Telekom'dan alabileceği gibi, kendilerina ait ayrı bir FW için Veri Merkezlerimizde yer kiralayarak konumlandırabilirler.
Müşterinin kendi FW'unu konumlandırmak istediği durumlarda da Telnet Telekom, müşterinin istemiş olduğu güvenlik politikaları doğrultusunda FW'un kurulum ve konfigürasyonunu yaparak müşterilerine bu noktada da bir dış kaynak servisi sağlamaktadır. İhtiyaçlar doğrultusunda güvenlik politikalarında zaman içinde revizyonlar yapılabilir ve zaten yapılması gereklidir. Tüm bu işlemler Telnet Telekom'un sertifikasyona sahip güvenlik uzmanlarınca yapılmaktadır.
Spam Mail Engelleme (SMTP Gateway) Hizmeti
Günümüzde Türkiye ‘de ve dünyada firmaların e-posta sistemlerine yönelik en çok yaşadığı sıkıntılardan biri de "spam mail"l (yığın posta)lardır. Yapılan bir takım incelemeler atılan tüm e-postaların %70'ine yakınının "yığın posta" özelliği taşıdığını göstermiştir.
"Spam mail"leri önlemek veya minimize etmek için firmaların mail sunucularını koruma altına almaları gerekir ki bu kurumlar açısından ekstra bir bilgi işlem maliyetidir. Ayrıca böyle bir sistemin sürekli olarak uzman bir personel tarafından yönetilmesi gerekmektedir.
Telnet Telekom olarak bu noktada müşterilerimize SMTP Gateway Hizmeti sunarak, onları ciddi bir yatırımdan ve iş yükünden kurtarmış oluyoruz. Sistem kirliliği ve güvenlik riski taşıyan, gereksiz yere vakit kaybına yol açarak kimi zaman önemli e-postaları gözden kaçırmamıza neden olan "spam mail" lerden Telnet "SMTP Gateway" servisini kullanarak zahmetsizce kurtulmak mümkündür.
Monitoring (İzleme) Hizmeti:
Telnet Telekom Datacenter'ından hizmet alan tüm müşterilerimize 7/24 destek verdiğimiz gibi, onlara ait sistemleri çeşitli "tool" larla takip ederek, Telnet Telekom müşterilerinin internet üzerinden sistemlerini izlemesini sağlamaktayız.
Bu servisimizde Telnet Telekom'dan internet veya "co-location" hizmeti alan tüm müşterilemize sistemde ayrı kullanıcı hesapları açılarak, bu hesaplar müşterilere bildirilir. Böylece müşterimiz herhangi bir yerden kendisine ait kullanıcı hesabı ile sisteme giriş yaptığında, kendi sunucu ve hatlarına ait grafikleri ve raporları görebilir. Gerekli analizler yaparak, raporlarını hazırlamak için bu verilerini kullanabilir.
Telnet Telekom uzman personeli tarafından da sistem 7/24 izlenerek, herhangi bir problem tespit edildiğinde müşteriye öncesinde bilgilendirmeler yapılmaktadır. Böylece sistemin ve dolayısıyla kurumların iş süreklilğine önemli katkı sağlanmaktadır.
Data Back-up (Veri Yedekleme) Hizmeti:
Kurumlar için son derce önemli olan verilerin kaybolması veya bir anlık dahi olsa kullanımının sekteye uğraması iş sürekliliğinde önemli aksaklıklara yol açabilir. Telnet Telekom olarak iş sürekliliği servislerimizden bir tanesi de yurt sathındaki Telnet veri merkezlerinden hizmet alan müşterilerimizin, istekleri doğrultusunda, sunucuları üzerinde belirttikleri tüm veriler Telnet Telekom'a ait merkezi bir yedekleme sunucusunda periyodik olarak yedeklenerek güvenli bir şekilde saklanmaktadır.

Sanal Ağ ve İnternet Hizmetleri


Sanal Özel Ağ (VPN/VPDN) Servisleri
Kurumların haberleşmek istediği merkez dışındaki yapılarına ekonomik ve efektif bir şekilde erişim imkânı sağlayan VPN (Virtual Private Network - Özel Sanal Ağ) veya VPDN (Virtual Private Dial-up Network - Dial-up bağlantılı Özel Sanal Ağ) Hizmetleri, firmaların ihtiyaçlarına göre ölçeklendirilebilmektedir.
Orta ve büyük çaplı firmalar VPN (Virtual Private Network - Özel Sanal Ağ) servisini kullanırken, daha düşük band genişliğine ihtiyacı olan firmaların veya "home office" şeklinde çalışan ve Türkiye'nin değişik noktalarında personel bulunduran firmalar ise VPDN Servisleri tercih etmektedirler. Ayrıca bu hizmetler, Türk Telekom alt yapısının müsaade ettiği yerlerde, Frame Relay (FR), Leased Line (LL), Fiber, ADSL ve SDSL hatlar üzerinden, karasal hatlar ile ulaşılamayan yerlerde ise Uydu, Wireless modemler veya GPRS modemler ile sunulmakta ve kurumların yapılarına özel çözümler üretilmektedir. Zaman zaman tüm bu alternatiflerin bir arada kullanıldığı hibrid projelerde gerçekleştirilmektedir.
MPLS VPN (Özel Sanal Ağ) Servisi
Telnet Telekom VPN servisi kurumlara yurt çapındaki tüm şubeleri/bölge ofisleri/bayileri/iş ortakları/ üretim ve satış birimleri/mağazaları ve depoları arasında en uygun, ekonomik ve güvenli şekilde iletişim kurma imkanı sunmaktadır.
Bu hizmet kapsamında kurumlar tüm lokasyonlarını kendi merkezlerine alacağı hatlarda sonlandırmak yerine, Telnet Telekom'a ait POP noktalarında sonlandırarak, merkezi erişimlerini Telnet Telekom omurgası üzerinden güvenle sağlarlar. Böylece firmalar aynı anda ağlarındaki tüm bilgisayarlar ile veri, ses ve görüntü iletişimi kurarak, ekstra iletişim masraflarından kurtulur, şirket işlerini daha hızlı ve güvenli bir şekilde uzaktan yürütme ve kontrol etme imkânına kavuşur, iş gücünden ve zamandan ciddi oranda tasarruf sağlayabilirler.
TURCom Farkı
Yedekli Yapı: Telnet Telekom'un POP noktalarına olan bağlantıları yedekli olduğu için operasyon devamlılık yüzdesini son derece yüksektir. Böylece Telnet müşterileri kiralık hatlardan kaynaklı arızalardan minimum düzeyde etkilenirler.
MPLS Yapı:
MPLS (multi protocol label switching) bir yapı üzerinde sunulan Telnet Telekom VPN hizmetleri bu anlamda diğer VPN servislerine oranla hız, verim ve kalite açısından kullanıcılarına avantaj sağlamaktadır ve MPLS VPN adı ile sunulmaktadır. Bunlardan bazıları şunlardır:
. Erişim maliyetlerinde avantaj…
. Güvenlik açısından avantaj…
. Donanım maliyetleri açısından avantaj…
. İletişim kalitesi ve band genişliği açısından avantaj…
. İletişim hızı açısından avantaj…
VPDN HİZMETİ;
Daha düşük band genişliğine ihtiyacı olan firmaların veya "home office" tarzında çalışan ve Türkiye'nin değişik noktalarında personel bulunduran firmaların tercih ettiği bir erişim şeklidir. Bu hizmeti alan müşterilerimiz Türkiye'nin her yerinden Telnet Telekom'a ait POP noktalarını kullanarak, bu omurga üzerinden merkez ofisine ya da İnternete erişebilmektedir. Aynı zamanda bir çok büyük çaplı firma tarafından da yedekleme amaçlı olarak da kullanılan bir Telnet Telekom servisidir.
Sanal İnternet Servis Sağlayıcı Hizmetleri (VISP)
İnternet servis sağlama hizmeti sunmak isteyen müşterilerimize, hiçbir ek altyapı yatırımına gerek kalmadan, kendi markaları altında bunu yapabilme imkanı sunuyoruz. Bu kapsamda, müşterilerimizin e-iş stratejilerine en uygun erişim hizmetleri paketini (telefon erişim, uygulama sunucu işletimi, e-posta hizmetleri vb.) hazırlıyoruz. Bu sayede, müşterilerimiz kendi erişim gruplarını oluşturarak; kendi müşterilerine ulaşabilecekleri yeni kanallar yaratma, firmalarına 7/24 erişimi garantileme, oluşturacakları grup içinde yatay ve dikey iş geliştirme olanaklarını arttırma, sponsor faaliyetlerini hızlandırma, ticaret opsiyonlarını genişletme imkanına kavuşuyorlar. İnternetten pazarlama aracı olarak yararlanmak isteyen müşterilerimiz ise "Sanal ISS" çözümleriyle "yardım masası" ve "işletim" maliyetlerini düşürerek, iş verimliliklerini arttırabiliyorlar.