Turizm

Müşteri tatmininin temel olduğu, soyut ürünlerin üretildiği bir sektör olan turizm sektöründe bilişim teknolojileri işletmelerinin en önemli elemanlarından biri haline gelmiştir. Turizm arz ve talebinin hızlı gelişimi, bilgi teknolojilerini endüstrinin zorunlu bir partneri haline getirmiştir ve bu nedenle bilgi teknolojileri, turizm pazarlaması, dağıtımı, promosyonu ve koordinasyonunda artan bir şekilde önemli bir rol oynamaktadır.
TURCom teknoloji çok hızlı gelişen Turizm ve otelcilik sektörüne özel oluşturduğu ayrı uzman ekibiyle bu sektöre özel projeleri titizlikle takip edip sonuca ulaştırmaktadir.

Interaktif Otel TV Sistemleri

Hızlı değişen dünyada otel müşterileri dünyanın diğer ucundan gelmiş olsa bile, alışık olduğu çehreyi ve evde olma hissini ister. Interaktif Otel TV sistemlerinin en önemli özelliklerinden biri bu konuda otel müşterilerine hizmet sunmalarıdır.

Müşterilerin odaya ilk girdikleri andan itibaren TV ekranı müşteriyi kendi ismi ve kendi dili ile otomatik olarak karşılayabilmektedir.

- Interaktif Otel TV sistemleri , otelin işletim sistemi ( PMS ) ile entegre çalışabilmektedir.
- Sistem çoklu dil desteği ile kullanıcılarına kendi dillerinde sistemi rahatlıkla kullanabilme olanağı sağlamaktadır.

Otel Müşterisine Sağlanan Başlıca Hizmetler

• TV üzerinden müzik ve radyo kanalları dinlenebilir.
• Müşteri için bırakılmış olan mesajların TV ekranından müşteri tarafından izlenebilmesi mümkündür.
• Otelde kalan ve Grup-Check-In yapmış olan guruplara çağrı veya bilgi amaçlı grup halinde mesaj da göndermek mümkündür. ( Bu mesajlar grup dışındaki odalara gitmez. )
• Odalara tek tek veya grup olarak TV üzerinden anons yapmak mümkündür. Bu işlem sırasında anons gönderilen TV'ler otomatik olarak açılır ve ses seviyesi belli bir düzeye çıkarak gönderilen sesli ve görüntülü anons mesajını iletebilir.
• Müşteri oda hesabını TV ekranına çağırıp kontrol edebilir. TV, Minibar, Tel. harcamaları da ekranda ayrıntılı olarak görülebilir.
• Müşteri hesabını kontrol ettikten sonra, odasından hesabı kapatabilir ve oteli terk ederken resepsiyondan kendisi için hazır olan faturayı alması yeterlidir.
• TV ile video oyunu oynayabilme imkanı sağlar.
• Otelin tüm hizmetlerini, varsa mağazalarının, klüplerinin, Bar, Cafe, Restaurant, Spa etc. promosyonu sağlanır. Otel çevresindeki gezilecek yerlere turların promosyonları sağlanır. Otelin ve çevresinin haritası ve otel içi koridor planları ekranda sunulur.
• Uzaktan kumandalı özel klavye kullanılarak Open office dökümanları açabilme, TVyi PC gibi kullanabilme ve internette gezinme, email gönderebilme özellikleri.
• Smart phone (örneğin: iPhone) 'u TV kumandası olarak kullanabilme özelliği. ( trafikte gecikmiş otel müşterisi oteline ulaşmadan iPhone'u nu tuşlayarak odasındaki TV sistemine oda servisi siparişi verebilmekte ve odasına ulaştığında pizzası hazır olmakta. Hatta dışardayken beğendiği bir filmi kaydedebilmekte ve odasına gittiğinde TV sinde izleyebilmektedir )
• Müşteri ücret mukabili en iyi sinema filimlerini seyredilebilir. ( Pay TV )
• Video on Demand servisi ve kolay kullanımlı DVD fonksiyonları: Pause, Fast forward, Rewind gibi.
• Uyandırma saati müşteri veya resepsiyon tarafından programlanabilir.
• TV üzerinden odaya yemek siparişi verebilme imkanı
• Dijital saat
• İstenilen bir video veya kamera yayınının sadece seçilen odalara yapılması mümkündür. ( Seminer veya Etkinlik yayını )
• TV üzerinden internet servislerine erişim imkanı. E-mail mesajlarını okuyabilme ve mesaj gönderme.

Otel İşletmesine Sağlanan Avantajlar

• TV üzerinden müzik ve radyo kanalları: odalara ilave bir müzik ve radyo sistemi gerekmez.
• PAY-TV: Ücretli video kanalı seyrettirme sistemi ile otele ek gelir sağlanır. ( Sistem ücretlendirmeyi otomatik yapar. )
• TV kanallarının merkezden programlanabilmesi: Uydu kanallarında herhangi bir değişiklik olduğunda veya yeni kanallar ilave edilmek istendiğinde bu değişiklikler için odaya girmeden merkezdeki kumanda bilgisayarı ile tüm TV' ler programlanabilir.
• Uyandırma servisinin TV üzerinden yapılabilmesi: Müşteri veya resepsiyon tarafından ayarlanan saatte TV cihazı otomatik olarak açılır ve müşteriyi uyandırır. Müşteri ekranda çıkan yazıyı okur ve OK. tusuna basarak uyandığını resepsiyona bildirir. Aksi takdirde sistem resepsiyonu uyararak müşterinin uyanmadığını haber eder. TV cihazının hangi kanalda açılacağı ve ses şiddetinin ne olacağı daha önceden otel yönetimi tarafından sisteme programlanır.
• Yangın alarmı: Yangın alarmlarının otomatik olarak TV üzerinden verilebilmesi mümkündür. Alarm geldiği zaman TV cihazları otomatik olarak açılır ve ekranda daha önceden programlanmış olan kaçış yolları ve planları gösterilir. Alarmlar kat bazında, oda bazında veya genel alarm olarak verilebilir.
• PMS Link: Sistemin otel işletim sistemi ile entegre çalışmasını sağlanır.
• House keeping: Kat görevlileri odaların durumunu TV üzerinden merkeze bildirirler.
Kirli veya temiz gibi. Teknik arızaların bildirimi TV üzerinden yapılabilir.Minibardan kullanılan içeceklerin bildirimi yapılabilir. Housekeeping daha az personelle yapılabilir. Odaya giren kat görevlisi yukarıdaki işleri Servis uzaktan kumanda cıhazı ile TV üzerinden merkeze kayıt eder ve odada işi bitince yine bulunduğu odanın televizyon ekranından o kattaki temizlenmesi gereken diger odaların listesini görebilir.
• Oda servisi: (Room servis) TV üzerinden müşterinin verdiği siparişler mutfak bölümündeki printerden alınır ve room servis görevlisi tarafından sipariş müşteriye teslim edilir.
• TV istatistikleri: Müşterilerin en çok hangi kanalları seyrettiğinin istatistiği çıkartılabilir.
• TV arıza kontrolu: Arızalı TV'ler, TV prizleri ve pili zayıflayan uzaktan kumandalar merkezden tesbit edilebilir.
• TV'lerde ses limiti: Odalardaki televizyonların ses limitleri merkezden ayarlanabilir.
• Elektronik kilit: TV'lerde programların kilitlenmesi ve ayarların müşteri tarafından bozulamaması sağlanabilir.